کدام ایزو برای بیزنس های کوچک مناسب است؟

در نگاه اول، استانداردهای بین‌المللی می‌تواند مشکل، زمان‌بر و برای سازمان‌های بزرگ‌تر به نظر برسد، اما با نگاهی دقیق‌تر متوجه می‌شوید که چرا مزایای بزرگی برای سازمان‌های کوچک‌تر وجود دارد.
بر اساس گزارش بانک جهانی، شرکت های کوچک و متوسط (SMEs) بیش از 90 درصد از کسب و کارهای جهان را تشکیل می دهند. به عنوان محرک اصلی رشد اقتصادی و ایجاد شغل، بسیار مهم است که SMEها به طور جدی به گواهینامه ISO و فرصت هایی که می تواند به ارمغان بیاورد نگاه کنند. پیاده‌سازی ISOهای مناسب برای کسب‌وکار شما نه تنها می‌تواند بیشتر از هزینه‌ها باشد، بلکه باعث رشد و ایجاد آینده شرکت شما می‌شود.

آمارهای دفتر کار (BLS) نشان می دهد که بیش از 50 درصد از مشاغل جدید در طول پنج سال اول خود شکست می خورند. این به تأثیرات همه گیری اشاره نمی کند. استانداردهای بین المللی به هر کسب و کاری با هر اندازه ای کمک می کند تا کارآمدتر کار کند، بهره وری را بهبود بخشد و هزینه ها را کاهش دهد.

برای یک کسب و کار کوچک، آنها می توانند به شما کمک کنند تا بهترین شیوه ها را اجرا کنید، انعطاف پذیری خود را ایجاد کنید و برای آینده آماده باشید.

چگونه گواهینامه ISO می تواند به کسب و کار شما کمک کند
به‌عنوان یک صاحب کسب‌وکار کوچک، اغلب می‌توانید آنقدر درگیر کارهای روزمره باشید و به فکر کارآمدتر شدن با منابع، زمان و پول خود باشید. ISOها می توانند به شما در مدیریت نحوه استفاده از منابع و شناسایی مکان هایی که می توان صرفه جویی کرد کمک کند تا بتوانید اقدام کنید.

استانداردهای ISO به شکستن موانع و قرار دادن مشاغل کوچک در موقعیتی برابر برای حفظ و جذب مشتریان و باز کردن درها به سمت بازارهای جدید کمک می کند. از کاهش هزینه ها گرفته تا گسترش کسب و کارتان، دریافت گواهینامه ISO می تواند به کسب و کار کوچک شما کمک کند تا پتانسیل کامل خود را بشناسد. بنابراین، کدام ISO برای کسب و کار شما مناسب است؟

بهترین ISO برای مشاغل کوچک
ISO 9001
در هر کسب و کاری، به ویژه در یک کسب و کار کوچک، کیفیت خدمات کلید حفظ مشتری است. ISO 9001 شناخته شده ترین استاندارد سیستم مدیریت کیفیت در جهان است. این برای کمک به کسب و کارها با هر اندازه ای طراحی شده است که با داشتن چارچوبی که به تضمین کیفیت ثابت کمک می کند، اطمینان حاصل کنند که نیازهای مشتریان و سایر ذینفعان را برآورده می کنند. دریافت گواهینامه ISO 9001 کیفیت فرآیندهای شما و تعهد شما به بهبود مستمر را نشان می دهد.

گواهینامه ISO 9001 چه مزایایی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟

کارایی فرآیندهای خود را ساده و بهبود بخشید که منجر به صرفه جویی در هزینه و افزایش سود می شود
با کاهش خطاها و بهبود مستمر رضایت مشتری را افزایش دهید
شهرت برند خود را برای ارائه محصولات یا خدمات با کیفیت بالا افزایش دهید
اعتماد به نفس را در کسب و کار خود افزایش دهید تا بتوانید مشتریان جدید بالقوه را جذب کرده و کسب و کار خود را توسعه دهید
ISO 14001
با تمرکز فزاینده بر روی کارهایی که کسب‌وکارها می‌توانند برای مقابله با تغییرات آب و هوایی انجام دهند، ISO 14001 می‌تواند به کسب‌وکارهای کوچک کمک کند اعتبار سبز خود را ثابت کنند و در عین حال عملکرد و شهرت خود را بهبود بخشند.

ISO 14001 استاندارد بین المللی برای سیستم های مدیریت زیست محیطی است و می تواند توسط هر کسب و کاری، صرف نظر از اندازه یا بخش، به دست آید. ISO 14001 برای کمک به کسب و کارها در شناسایی، مدیریت و کاهش اثرات زیست محیطی کسب و کارشان طراحی شده است. دریافت گواهینامه ISO 14001 تعهد شما به کاهش ضایعات را نشان می دهد و تأثیر منفی کسب و کار شما بر محیط زیست را به حداقل می رساند.

گواهینامه ISO 14001 چه مزایایی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟

بهره وری را بهبود بخشید و اثرات زیست محیطی خود را کاهش دهید
شناسایی صرفه جویی در هزینه در مدیریت منابع، زباله و انرژی
با نشان دادن اینکه یک کارفرمای مسئولیت پذیر هستید، تصویر خود را تقویت کنید
با نشان دادن آگاهی زیست محیطی خود، یک مزیت رقابتی برای برنده شدن در مناقصه های بیشتر به دست آورید
به اطمینان حاصل کنید که کسب و کار شما با قوانین و قوانین زیست محیطی مطابقت دارد
ISO 45001
در تجارت، بدون در نظر گرفتن اندازه، ایمنی حرف اول را می زند. خطرات بهداشتی و ایمنی در هر کسب و کاری وجود دارد. هزینه و آسیب بلندمدت شهرت حتی یک حادثه جزئی ناشی از کار می تواند برای یک کسب و کار کوچک مضر باشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار، می خواهید کارکنان خود را سالم و شاد نگه دارید. اقدام برای ایمن نگه داشتن کارمندان نه تنها به نفع کسب و کار شماست، بلکه یک الزام قانونی است.

ISO 45001 یک استاندارد جهانی است که راه حلی را برای مدیریت بهتر خطرات سلامت فیزیکی و ایمنی، از طریق سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی – در عین حال کاهش هزینه های مرتبط، به سازمان ها ارائه می دهد.

دریافت گواهینامه ISO 45001 نشان می دهد که کسب و کار شما بهترین عملکرد را دارد و احتمال تصادفات و نقض قوانین را کاهش می دهد و همچنین عملکرد کلی سازمان شما را بهبود می بخشد.

گواهینامه ISO 45001 چه مزایایی می تواند برای کسب و کار شما داشته باشد؟

کاهش خطرات ناشی از صدمات ناشی از کار و بیماری
شهرت را بهبود بخشید و به کارکنان و مشتریان خود نشان دهید که بهداشت و ایمنی را در اولویت قرار می دهید
افزایش آگاهی و رعایت بهداشت و ایمنی که هزینه های ادعا را کاهش می دهد
کاهش غیبت از طریق مدیریت بهتر خطرات بهداشت و ایمنی، عامل اصلی در مشاغل کوچک با کارکنان کمتر
با نشان دادن اینکه سیستم ایمنی و بهداشت مؤثری دارید، می توانید حق بیمه را کاهش دهید.

همچنین ببینید

هزینه ایزو 9001

کل هزینه ایزو 9001  از  هزینه مشاوره ایزو و یک هزینه گواهینامه ایزو سالانه تشکیل …