انواع فعالیت های ارزیابی انطباق

بسیاری از فعالیت‌های مختلف ارزیابی انطباق می‌توانند به فعالان اقتصادی در هنگام گذار به سمت اقتصاد دایره‌ای اطمینان خاطر دهند. مرتبط ترین آنها عبارتند از:

آزمایش کردن
تست فرآیندی است که برای تعیین ویژگی‌های یک آیتم یا نمونه آزمایشی (موضوع ارزیابی انطباق) طبق یک روش استفاده می‌شود. الزامات آزمایشگاه‌های آزمایش و کالیبراسیون در استاندارد ISO/IEC 17025 مشخص شده‌اند که آزمایشگاه‌ها را قادر می‌سازد تا نشان دهند که از نظر فنی شایستگی، بی‌طرف و پیوسته قادر به تولید نتایج معتبر و قابل اعتماد هستند.

بازرسی
بازرسی عبارت است از بررسی یک مورد (موضوع ارزیابی انطباق) و تعیین انطباق آن با الزامات دقیق یا بر اساس قضاوت حرفه ای با الزامات عمومی. الزامات برای سازمان های بازرسی در استاندارد ISO/IEC 17020 مشخص شده است.

اعتبار سنجی
اعتبار سنجی تأیید می کند که اطلاعات اعلام شده به عنوان “ادعا” (موضوع ارزیابی انطباق) با توجه به استفاده مورد نظر در آینده قابل قبول است. الزامات برای نهادهای اعتبار سنجی در استاندارد ISO/IEC 17029 مشخص شده است.

تایید
راستی‌آزمایی تأیید می‌کند که اطلاعات اعلام‌شده به عنوان «ادعا» (موضوع ارزیابی انطباق) به درستی بیان شده است. الزامات برای نهادهای تأیید در استاندارد ISO/IEC 17029 مشخص شده است.

گواهینامه ایزو
گواهینامه یک گواهی مستقل (شخص ثالث) انطباق را ارائه می دهد. الزامات برای نهادهای صدور گواهینامه در استانداردهای ISO/IEC 17021-1 (برای سیستم های مدیریت به عنوان اهداف ارزیابی انطباق)، ISO/IEC 17065 (برای محصولات، فرآیندها و خدمات به عنوان اهداف ارزیابی انطباق) و ISO/IEC 17024 (برای ارزیابی انطباق) مشخص شده است. افراد به عنوان اهداف ارزیابی انطباق).

علاوه بر این استانداردها، جعبه ابزار CASCO شامل الزاماتی برای نهادهای اعتباربخشی (ISO/IEC 17011)، مشخصات کلی اعل

همچنین ببینید

مدیریت مراقبت های بهداشتی: ارائه کیفیت به صنعت سلامت

مدیران مراقبت‌های بهداشتی امروزه خود را در خط مقدم عرصه‌ای خواستار و متحول می‌بینند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *