سیستم های ارزیابی انطباق

بر اساس استاندارد CASCO مربوطه، سازمان‌های ارزیابی انطباق می‌توانند یکدیگر را به‌عنوان صلاحیت تشخیص دهند – خواه آنها نهادهای عمومی (به عنوان مثال یک مرجع بازرسی دولتی) یا خصوصی برای مثال یک مرجع صدور گواهینامه باشند.

استفاده از استانداردهای سری ISO/IEC 17000 عملکردهای هماهنگ ارزیابی انطباق را در تمام سازمان‌های ارزیابی انطباق (CAB) تضمین می‌کند و اجازه می‌دهد اظهارنامه‌های انطباق صادر شود که قابل مقایسه در سراسر جهان هستند.

ترتیبات چندجانبه انجام شده بر این اساس، شناسایی متقابل بین CABها و همچنین پذیرش متقابل نتایج ارزیابی و اظهارات انطباق را تضمین می کند.

 

 

چگونه فعالیت‌های ارزیابی انطباق (مانند آزمایش، بازرسی، اعتبارسنجی، راستی‌آزمایی، صدور گواهینامه) اعتماد را در اقتصاد دایره‌ای ایجاد می‌کند.

ارزیابی انطباق اطمینان حاصل می کند که نیازها یا انتظارات مشخص برآورده شده است. صرف نظر از اینکه این یک بررسی ساده، یک تحقیق گسترده یا یک قضاوت حرفه ای پیچیده باشد، جعبه ابزار CASCO از رویکردهای رایج برای ارزیابی انطباق پشتیبانی می کند.

ارزیابی انطباق که در چارچوب اقتصاد دایره‌ای انجام می‌شود، ماهیت و اعتباری را به این بیانیه اضافه می‌کند که محصولات، فرآیندها، خدمات، سیستم‌ها یا ادعاها نیازمندی‌های خاصی را برآورده می‌کنند و از این طریق اعتماد به جنبه‌هایی مانند قابلیت بازیافت، قابلیت استفاده مجدد، قابلیت تعمیر، قابلیت ارتقا و غیره را فراهم می‌کنند.

چرخه های فنی قابل اعتماد
مصرف‌کنندگان و شرکت‌ها تنها در صورتی روی محصولاتی سرمایه‌گذاری می‌کنند که با دیگران به اشتراک گذاشته می‌شوند یا از مواد بازیافتی ساخته شده‌اند، در صورتی که بتوانند به ایمن، قابل اعتماد و مناسب بودن محصولات اطمینان داشته باشند. به همین ترتیب، وقتی کالاهایی که برای ماندگاری ساخته شده‌اند، با قیمتی بالاتر از کالاهای رقبا به بازار عرضه می‌شوند، وعده آنها برای طول عمر باید معتبر باشد. اینجاست که ارزیابی انطباق می تواند راه حل هایی را ارائه دهد. اینفوگرافیک زیر نشان می‌دهد که چگونه ابزارهای ارزیابی انطباق در طول چرخه فنی اعمال می‌شوند و اعتماد و اطمینان را برای بازار فراهم می‌کنند.

همچنین ببینید

مدیریت مراقبت های بهداشتی: ارائه کیفیت به صنعت سلامت

مدیران مراقبت‌های بهداشتی امروزه خود را در خط مقدم عرصه‌ای خواستار و متحول می‌بینند که …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *